Sadex | Leveransvillkor

Leveransvillkor

Vi följer reglerna för Rent Spel från det finländska direktmarknadsföringsförbundet (ASML), reglerna om elektronisk handel samt konsumentlagstiftningen. 

Produkt- och prisinformation

Priser och produktinformation visas på vår hemsida. Post- och leveransavgifter ingår inte i priset såvida inte annat anges. Post-/leveransavgiften meddelas när du lagt produkten i din inköpskorg. Alla priser inkluderar svensk moms på 25 %.

Fraktkostnad

Vi levererar beställningar över 8000 kr helt kostnadsfritt till dörren/tomten. Beställningar under 8000 kr kostar max 595 kr. Mindre skrymmande beställningar skickar vi som postpaket och kostnaden är 100 kr. 

Leveranstid

Beställningen levereras vanligtvis inom 1-5 arbetsdagar. Det mesta kan beställas via webbshoppen och finns leveransklara på vårt centrallager.

Leveranssätt

Våra ordrar levereras av DB Schenker, Postnord och DHL som är i kontakt med dig före leverans. När ditt paket kommer till ditt serviceställe, skickas antingen ett SMS eller e-post till dig med avsändare samt information om att ditt paket finns att hämta. Din order finns i postombudet i 14 dagar och under dessa dagar får du 5 föraviseringar om att ordern är på väg/på plats. 

Betalsätt

Beställningen betalas i samband med utcheckningen genom webbshoppens betaltjänst. Vi erbjuder följande betalsätt: 

  • Visa, Visa Electron, Mastercard
  • Klarna Faktura
  • Klarna konto

Returer

Alla våra kunder har 30 dagars gratis returrätt från och med den dag då varan emottagits. 

För att ångra en beställning krävs att produkten återlämnas i ursprungligt skick och skickas tillbaka med en kopia av följesedeln eller fakturan. 

RETURADRESS: Sadex AB, Vallentunavägen 411, 194 92 Upplands Väsby, Sverige

Reklamationer

TRANSPORTSKADADE FÖRSÄNDELSER Om varan blivit skadad under transporten bör du omedelbart göra en skadeanmälan till speditören (DB Schenker, DHL eller PostNord). Ta därefter kontakt med oss.

FELAKTIG PRODUKT Om den vara du beställt har ett material- eller fabrikationsfel, tar vi ansvar för detta även efter 30 dagar. Om du upptäcker ett fel i varan/beställningen, ta då omedelbart kontakt med vår kundtjänst.

Force Majeure

Vi kan inte hållas ansvariga för indirekta skador orsakade av förseningar, felaktigheter hos varorna eller sena leveranser, som uppstått på grund av oförutsedda hinder (force majeure). Sadex AB förbehåller rätten att ändra i leveransvillkoren. Beställaren måste godkänna de gällande leveransvillkoren innan beställningen.

Kontakt

Sadex AB

Organisationsnummer: 559096-3558

MOMS: SE559096355801